ΠΩΣ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΙΣ
ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Και αφού διαβάζοντας το προηγούμενο άρθρο (αν δεν το έχεις διαβάσει δες εδω) έχεις αναγνωρίσει τις διατροφικές παγίδες στις οποίες μπορεί να πέσεις στις γιορτές, είσαι έτοιμος να εφαρμόσεις τρόπους ώστε να τις αποφύγεις.

01.

"Δε θα φάω τίποτα μέχρι το ρεβεγιόν". 

Η λύση της ολοήμερης νηστείας προκειμένου να φάμε όσο θέλουμε στο ρεβεγιόν ΔΕΝ είναι η σωστή. Είναι ακόμη καλύτερο να τηρήσεις κανονικά τα γεύματα της ημέρας σου, ξεκινώντας με ένα θρεπτικό πρωινό, καταναλώνοντας τα ενδιάμεσα γεύματα (δεκτιανό, απογευματινό) και φυσικά τρώγοντας ένα ελαφρύ μεσημεριανό. Προτάσεις για μεσημεριανό θα μπορούσε να είναι μια τονοσαλάτα ή κοτόσαλάτα ή μια ελαφριά σούπα με κοτόπουλο. Έχοντας καταναλώσει όλα τα γευματα της ημέρας σου, θα πας στο ρεβεγιόν και θα σου ειναι πιο εύκολο να κάνεις σωστές διατροφικές επιλογές και να μην ξεφύγεις τρώγοντας πολύ μεγάλες ποσότητες.

02.

"Χριστούγεννα σημαίνει Μελομακάρονα και Κουραμπιέδες".

Φυσικά και μπορείς να καταναλώσεις το γλυκό που σου αρέσει αυτές τις μέρες. Το μονο που θα πρέπει να τηρήσεις είναι το ΜΕΤΡΟ. Μια μικρή ποσότητα θα δώσει την απόλαυση που θέλεις, χωρίς τις πολλές θερμίδες.

03.

"Είχα πάει Εκδρομή, δε φταίω"

Η εκδρομή είναι ένας πέροχος τρόπος για να χαλαρώσεις και να γεμίσεις τις μπαταρίες σου. Επειδή και οι δυο παγίδες που μπορεί κάποιος να πέσει (έχουν αναφερθεί εδώ) θα έχουν σαν αποτέλεσμα την επιβράδυνση του μεταβολισμού σου, προτίμησε να ακολουθήσεις την εξής συμβουλή: 
Οργάνωσε και προετοίμασε τα γεύματά σου.
Οταν ξέρεις οτι θα βρίσκεσαι αρκετές ώρες στο δρόμο και επειδή είναι δύσκολο να βρίσκεις πάντα αυτό που θέλεις εκτός σπιτιού, εφοδιάσου με σνακ τα οποία μπορείς να καταναλώσεις εύκολα, όπως ένα φρούτο, μερικά κράκερς ολικής άλεσης, κάποια σπιτική μπάρα δημητριακών ή μερικούς ανάλατους ξηρούς καρπούς. Με αυτόν τον τρόπο δε θα αφήσεις πολλές ώρες τον οργανισμό σου νηστικό και θα έχεις επιλέξει πιο υγιεινές τροφές από αυτές που θα έβρισκες στο δρόμο (πατατάκια, μπικότα κτλ). Φυσικά και θα δοκιμάσεις τα τοπικά εδέσματα γιατι είναι και αυτό μέρος της επαφής σου με έναν διαφορετικό τόπο. Και εδώ όμως ισχύει το ΠΑΝ ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΙΣΤΟΝ. Η εκδρομή είναι επίσης μια καταπληκτική ευκαιρία για περπάτημα και αθλοπαιδείες στη φύση. Ψάξε τις δυνατότητες για φυσική δραστηριότητα που σου προσφέρει ο τόπος που θα επισκεφτείς και θα δείς ότι η εκδρομή αυτή θα σου μείνει αξέχαστη.  

04.

"Είμαι αγκαλιά με το φαγητό". 

Αν είσαι από τους ανθρώπους που οταν έχουν μια λιχουδιά κοντά τους, τους είναι δύσκολο να αντιστάθουν, τότε απλώς μην τις έχεις στον χώρο που βρίσκεσαι τις περισσότερες ώρες. Επίσης όταν υπάρχει μπουφές, προσπάθησε να κάτσεις όσο αρκετά μακρυά. Ετσι θα έχεις λιγότερες πιθανότητες να σηκωθείς για να ξαναγεμίσεις το πιάτο σου.

Mobirise

05.

"Πίνω γιατί είναι γιορτές". 

Κατα τη διάρκεια των γιορτινών ημερών, οι έξοδοι αυξάνονται. Προσπάθησε να μένεις στο 1-2 ποτήρια αλκοόλ και κάνε ολιγοθερμιδικές επιλογές, όπως είναι το κρασί, η μπύρα ή το τζίντ με σόδα. 

06.

"Θα λιώσω στον καναπέ". 

Με το να περνάς όλη σου την ημέρα στον καναπέ, σίγουρα θα ξεκουραστεί το σώμα σου αλλά όχι το πνέυμα σου. Το μυαλό μας έχει ανάγκη από πνευματική ξεκούραση και ενδυνάμωση. Το σώμα πάντα ακολουθεί το μυαλό. Εκμεταλλεύσου τον χρόνο που έχεις για να πας μια εκδρομή, για να βγείς μια βόλτα με φίλους ή να κάνεις μια αθλητική δραστηριότητα που δεν είχες χρόνο λόγω δουλειάς να κάνεις. Θα νιώσεις αναζωογοημένος και γεμάτος ενέργεια και όμορφα συναισθήματα για να ξαναμπείς όταν έρθει η ώρα στον αγώνα τη καθημερινότητας.

07.

"Μαγειρεύω άρα αναγκαστικά δοκιμάζω απ’ όλα". 

Η παγίδα στην οποία πέφτουν οι περισσότερες γυναίκες όταν προετοιμάζουν ένα γεύμα είναι αυτή. Προπάθησε να μην τρώς από το φαγητό όση ώρα μαγειρεύεις. Κράτησε την όρεξη σου για την ώρα του φαγητού. Πριν ξεκινήσεις τη μαγειρική φρόντισε να έχεις φάει ένα σνακ. Ετσι οι πιθανότητες να τρως κατα τη διάρκεια της μαγειρικής μειώνονται αισθητά.

08.

"Δε πίνω νερό γιατί δεν το θυμάμαι". 

Μες τις πολυάριθμες υποχρεώσεις που έχουμε όλοι καθημερινώς είναι λογικό κάποια πράγματα να τα ξεχνάμε. Ένα tip για να μην ξεχνάς να πίνεις νερό έιναι να έχεις ένα μπουκάλι με νερό ή ένα ποτήρι με νερό σε ένα εμφανές σημείο στο σπίτι, στο αυτοκίνητο ή στη δουλειά. Έτσι θα το βλέπεις και κατευθείαν θα θυμάσαι οτι πρέπει να πιείς νερό. 

Mobirise

Αυτοί είναι μερικοί έξυπνοι τρόποι να αποφύγεις τις διατροφικές παγίδες των Χριστουγέννων. Αν έχεις εσυ μια διαφορετική διατροφική δυσκολία που αντιμετωπίζεις κατα τη διάρκειας των εορτών, στείλε μήνυμα στο info@mynutriplan.gr και σε επόμενο άρθρο θα υπάρχει ένας τρόπος για να την ξεπεράσεις.

Μοιράσου το!

ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ενημερώσου για ότι συμβαίνει στον κόσμο της My NutriPlan πρώτος!

*Δεν δημοσιοποιούμε προσωπικά σου δεδομένα