ΘΕΣΕ ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΤΟΥ 2018!

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Ο ερχομός του καινούργιου χρόνου δημιουργεί πολλές φορές την επιθυμία για αλλαγή. Από την 1η του μήνα οι περισσότεροι θέτουν τους στόχους της νέας χρονιάς και υπόσχονται στον εαυτό τους πως φέτος θα τα καταφέρουν. Σε κάθε σου στόχο θα πρέπει να έχεις δίπλα σου ανθρώπους που θα σε καθοδηγήσουν σωστά, θα σε ενθαρρύνουν και θα σε επιβραβεύουν.
Αν ένας από τους στόχους σου είναι να δείς το 2018 το σώμα σου στην καλύτερη δυνατή μορφή του, να γεμίσεις υγεία, αυτοπεποίηθηση και ενέργεια, τότε ξεκίνα και εσύ το ταξίδι σου στον κόσμο της My NutriPlan. Μαζί θα θέσουμε τους διατροφικούς στόχους της καινούργιας χρονιάς και με συνεχή καθοδήγηση θα πετύχεις τον πολυπόθητο στόχο σου.
 

Mobirise

Οι στόχοι θα πρέπει να είναι:

01.

Συγκεκριμένοι

Να είναι να δυνατόν να γνωρίζεις πού, πότε και πώς θα αλλάξει η κατάσταση. (Π.χ. συνεδρίες με διαιτολόγο-διατροφολόγο κάθε 7 ημέρες για απώλεια 1 κιλού την εβδομάδα).

02.

Εφικτοί

Να είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν οι στόχοι (Π.χ εφικτή είναι η απώλεια 0,5-1 κιλού/εβδομάδα και όχι η απώλεια 5 κιλών/εβδομάδα)

03.

Μετρήσιμοι

Να είναι δυνατόν να προσδιορίσεις ποσοτικά τους στόχους και τα οφέλη (Π.χ. λιπομέτρηση για μέτρηση απώλεια βάρους και λίπους και αναφορά στα οφέλη αυτών).

04.

Ρεαλιστικοί

Να είναι δυνατόν να αποτυπωθεί το επίπεδο αλλαγής που περιγράφεται στους στόχους (Π.χ. είναι ρεαλιστική η αλλαγή του σώματος και η επίτευξη συνολικής υγείας και ευρωστίας, αλλά όχι η δημιουργία ενός σώματος μοντέλου ή αστέρα του σινεμά).

Μερικές συμβουλές για την καινούργια χρονιά

 Μην κατηγορείς τον εαυτό σου συνέχεια!

Δεν χρειάζεται να επιστρέψεις από τις διακοπές και να "απολύσεις τον εαυτό σου" γι’ αυτά που έχεις φάει. Δεν χρειάζεται να κάνεις πέντε ώρες αερόβια άσκηση. Δεν χρειάζεται να γεμίζεις τον εαυτό σου με αρνητικές σκέψεις για το πώς θα έπρεπε να έχεις κάνει τα πράγματα διαφορετικά. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα θετικό που θα προκύψει από αυτή τη συμπεριφορά.

 Συμβουλεύσου έναν ειδικό. 

Αν έχεις πάρει κάποιο βάρος και θέλεις τον ιδανικό τρόπο να το χάσεις άμεσα αλλά και σωστά, τότε καλό θα ήταν να συμβουλευθείς ένα ειδικό παρά να κάνεις κάποια δίαιτα αποτοξίνωσης από κάποιο περιοδικό ή να ακολουθήσεις τις συμβουλές μιας φίλης. Αυτοί οι τρόποι δε θα σε βοηθήσουν να απαλλαχτείς από το περιττό βάρος μια για πάντα αλλά θα συντελέσουν στο λεγόμενο γιο-γιο (αύξηση-απώλεια-αύξηση-απώλεια βάρους), το οποίο είναι καταστροφικό για τον οργανισμό σου.

 Χαλάρωσε!

Μερικοί άνθρωποι τρώνε χωρίς σταματημό όταν είναι αγχωμένοι. Μια μελέτη του Πανεπιστημίου Yale διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που εκκρίνουν την περισσότερη κορτιζόλη (μια ορμόνη που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια του στρες) έτρωγαν την πιο πλούσια σε λιπαρά τροφή μετά από άγχος. Ο συνδυασμός κορτιζόλης και ινσουλίνης προτρέπει τον οργανισμό να αποθηκεύει λίπος για να προετοιμάσει την πιθανή πείνα - ακριβώς αυτό που δεν χρειάζεσαι. Άκου λίγη χαλαρωτική μουσική ή ασχολήσου με το αγαπημένο σου χόμπυ.

 Γράψε σημειώσεις στον εαυτό σου

Για να παραμείνεις στο σωστό δρόμο, γράψε σημειώσεις προς τον εαυτό σου και κόλλα τες στο ψυγείο ή το ντουλάπι. Μπορείς να δημιουργήσεις ετικέτες με ερωτήσεις όπως «Θέλεις πραγματικά να το φας?».

 Σκέψου θετικά.

Οι ειδικοί σημειώνουν ότι η χαμηλή αυτοεκτίμηση είναι μια σημαντική αιτία υπερκατανάλωσης τροφής. Εκπαίδευσε τον εαυτό σου να εστιάζει στα καλύτερα σημεία σου παρά στα αδύναμα σημεία. Αγόρασε ρούχα που ταιριάζουν και σε κολακεύουν στο τρέχον βάρος σου.

Μοιράσου το!

ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ενημερώσου για ότι συμβαίνει στον κόσμο της My NutriPlan πρώτος!

*Δεν δημοσιοποιούμε προσωπικά σου δεδομένα