ΣΥΚΑ
Το απόλυτο καλοκαιρινό φρούτο

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Το καλοκαίρι τα απολαμβάνουμε φρέσκα κόβοντάς τα απευθείας από το δέντρο, ενώ το χειμώνα τα γευόμαστε αποξηραμένα!
Η θρεπτική αξία των σύκων είναι δεδομένη, καθώς:
Ρίχνουν την αρτηριακή πίεση
• Εμποδίζουν τη δυσκοιλιότητα
• Προστατεύουν τις μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες από τον καρκίνο του μαστού
• Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις
• Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών
• Αυξάνουν την ενεργητικότητα του ατόμου
• Έχουν αφροδισιακές ιδιότητες
• Ανακουφίζουν τον πονόλαιμο 


Πιο αναλυτικά:

01.

Βοηθούν στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης

Τα σύκα είναι μια καλή πηγή καλίου, ένα μέταλλο που βοηθά στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης. Δεδομένου ότι πολλοί άνθρωποι όχι μόνο δεν τρώνε αρκετά φρούτα και λαχανικά, αλλά καταναλώνουν υψηλές ποσότητες νατρίου όπως το αλάτι, το οποίο συχνά προστίθεται σε επεξεργασμένα τρόφιμα, μπορεί να είναι ανεπαρκής σε κάλιο. Η χαμηλή πρόσληψη τροφών πλούσιων σε κάλιο, ειδικά όταν συνδυάζεται με υψηλή πρόσληψη νατρίου, μπορεί να οδηγήσει σε υπέρταση. Τα σύκα αποτελούν πλούσια πληγή καλίου, το οποίο βοηθάει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

02.

Αποτελούν ένα γλυκός τρόπος για να χάσετε βάρος

Τα σύκα είναι μια καλή πηγή φυτικών ινών. Τα τρόφιμα πλούσια σε φυτικές ίνες, σύμφωνα με αρκετές μελέτες, έχουν θετική επίδραση στη διαχείριση του βάρους. Αυτό συμβαίνει καθώς οι φυτικές ίνες επιβραδύνουν τη διαδικασία της πέψης και καθυστερούν την αποβολή των τροφών από το στομάχι μας, με αποτέλεσμα να διατηρείται το αίσθημα του κορεσμού για περισσότερη ώρα. Έτσι δεν πεινάμε σύντομα και αποφεύγουμε το τσιμπολόγημα.

03.

Έχουν προστατευτικό ρόλο έναντι του μετεμμηνοπαυσιακού καρκίνου του μαστού

Σύμφωνα με μια προοπτική μελέτη 8 χρόνων σε 51.823 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, οι γυναίκες που κατανάλωναν περισσότερες φυτικές ίνες από φρούτα (τα πλουσιότερα των οποίων είναι τα σύκα, τα μήλα, τα αχλάδια, τα δαμάσκηνα)είχαν κατά 34% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του μαστού σε σύγκριση με αυτές που κατανάλωναν τις λιγότερες.

04.

Συμβάλλουν στη διατήρηση της πυκνότητας των οστών 

Τα σύκα είναι πλούσια σε ασβέστιο, το οποίο είναι ένα από τα πιο σημαντικά συστατικά για την ενίσχυση των οστών και τη μείωση του κινδύνου οστεοπόρωσης. Είναι επίσης πλούσια σε φώσφορο, γεγονός που ενθαρρύνει τον σχηματισμό των οστών και σε κάλιο, το οποίο εμποδίζει την απώλεια ασβεστίου στα ούρα που προκαλείται από μεγάλη κατανάλωση αλατιού.

FIGS

05.

Συμβάλλουν στη θεραπεία καρκίνου του παχέος εντέρου

Η παρουσία φυτικών ινών βοηθά στην τόνωση της εξάλειψης των ελεύθερων ριζών και άλλων ουσιών που προκαλούν καρκίνο, ιδιαίτερα στο παχύ έντερο, καθώς οι ίνες αυξάνουν την υγιή κίνηση του εντέρου.

06.

Αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα

Η υψηλή συγκέντρωση σε φυτικές ίνες συμβάλλει στην προαγωγή της υγιούς, τακτικής λειτουργίας του εντέρου και αποτρέπει τη δυσκοιλιότητα. Οι φυτικές ίνες προσθέτουν όγκο και μάζα στις κινήσεις του εντέρου, έτσι όχι μόνο αποτρέπουν τη δυσκοιλιότητα αλλά επίσης εξαλείφουν τη διάρροια και τις ανθυγιεινές ή ακανόνιστες κινήσεις του εντέρου.

07.

Προλαμβάνουν τις καρδιακές παθήσεις 

Η κατανάλωση σύκων μπορεί να ρίξει τα επίπεδα των τριγλυκεριδίων στο αίμα και κατ’ επέκταση να αποτρέψει μακροπρόθεσμα την εμφάνιση καρδιαγγειακών παθήσεων.

08.

Αντιμετωπίζουν τη βρογχίτιδα

Οι φυσικές χημικές ουσίες στα φύλλα σύκων τα καθιστούν ιδανικό συστατικό για μια βάση τσαγιού. Το τσάι των φύλλων των σύκων έχει συνταγογραφηθεί ευρέως για διάφορες αναπνευστικές καταστάσεις όπως η βρογχίτιδα και χρησιμοποιείται επίσης ως τρόπος πρόληψης και μείωσης των συμπτωμάτων του άσθματος.

FIGS

09.

Αντιμετωπίζουν τη σεξουαλική δυσλειτουργία

Για αιώνες, σύκα έχουν προταθεί ως ένας τρόπος για τη μείωση της σεξουαλικής δυσλειτουργίας όπως η στειρότητα, η αντοχή ή η στυτική δυσλειτουργία. Έχουν αποτελέσει σημαντικό κομμάτι της μυθολογίας και του πολιτισμού, και τις περισσότερες φορές αναφέρονται ως ισχυρό συμπλήρωμα για τη γονιμότητα. Η πραγματική τους επιτυχία ως αφροδισιακό είναι αμφισβητήσιμη, αλλά η τεράστια ποσότητα πολύτιμων βιταμινών και μετάλλων είναι ίσως ο λόγος για την ξαφνική ώθηση στην ενέργεια και την αντοχή.

FIGS

Μοιράσου το με τους φίλους σου!