ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΧΥΝΕΙΣ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Η πασχαλινή περίοδος αποτελείται από δυο διατροφικές αντιφάσεις:

Mobirise

40-ΗΜΕΡΗ ΝΗΣΤΕΙΑ

Αποχή από τα προϊόντα ζωικής προέλευσης.
• Κατανάλωση τροφίμων όπως λαχανικά, φρούτα, ξηροί καρποί, ψωμί, ρύζι, μακαρόνια, όσπρια και θαλασσινά. 

Mobirise

ΚΡΕΑΤΟΦΑΓΙΑ

• Βράδυ Μ.Σαββάτου + Κυριακή
Υπερκατανάλωση προϊόντων ζωικής προέλευσης, όπως μαγειρίτσα, αρνί, κοκορέτσι και αυγά.
• Κατανάλωση γλυκών και αλκοόλ. 

Μετά τη νηστεία, οι περισσότεροι «πέφτουν με τα μούτρα» στα τρόφιμα που τους είχαν λείψει τόσο καιρό. Η συμπεριφορά αυτή μπορεί να προκαλέσει μια πληθώρα επιπλοκών στον οργανισμό, όπως πονόκοιλο, διάρροια, αυξημένη πίεση και δυσφορία στο στήθος, αλλά και σημαντική αύξηση του σωματικού βάρους.

Προς αποφυγή όλων αυτών θα πρέπει να ακολουθηθούν ορισμένοι διατροφικοί κανόνες. Μην αγχώνεσαι! ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟΙ!

Mobirise

Μεγάλο Σάββατο:

01.

Τήρησε όλα τα γεύματα της ημέρας. 

Έτσι, το βράδυ θα μπορέσεις να κάνεις σωστές διατροφικές επιλογές και να μην πέσεις με τα μούτρα στο φαγητό. 

02.

Ξεκίνα το δείπνο με αρκετή σαλάτα και λίγο τυρί.

Με αυτόν τον τρόπο η μετάβαση από τη νηστεία στην κρεατοφαγία θα είναι πιο ομαλή για το στομάχι σου και επίσης θα χορτάσεις πολύ πιο γρήγορα.

03.

Άσε τα αυγά.

Μη συνοδέψεις το τσούγγρισμα των κόκκινων αυγών με την κατανάλωσή τους. Θα δυσκολέψεις κι άλλο την πέψη.

04.

Πες όχι στα γλυκά.

Γνωρίζω πως λιγουρεύεσαι εδώ και αρκετό καιρό το τσουρέκι και τα πασχαλινά αυγά. Καλύτερα, όμως, να μην τα καταναλώσεις το βράδυ του Μ.Σαββατου. Είναι ήδη πολύ αργά!

Κυριακή του Πάσχα

01.

Ξεκίνα την ημέρα σου...

...με ένα θρεπτικό πρωινό. Έχοντας καταναλώσει ένα θρεπτικό πρωινό, όπως το πασχαλινό κόκκινο αυγό, με τυρί και λίγο ψωμί, δε θα είσαι επιρρεπής κατα τη διάρκεια του σουβλίσματος. Έτσι θα καταναλώσεις λιγότερες και πιο περιεκτικές θερμίδες.

02.

Κατα τη διάρκεια του ψησίματος...

...κατανάλωσε φρούτα ή μερικούς ξηρούς καρπούς. Προσπάθησε να μην τσιμπολογήσεις την πετσούλα.

03.

Όταν κάτσεις στο τραπέζι...

...γέμισε το πιάτο σου και κατανάλωσε ΜΟΝΟ οτι αυτό περιέχει. Οι ιδανικές αναλογίες είναι: 1/2 πιάτου με σαλάτα, 1/4 πιάτου με κρέας, 1/4 πιάτου με μια μορφή υδατανθράκων (πατάτες, ρύζι). 

Mobirise

04.

Από τα γλυκά...

...μπορείς να καταναλώσεις μία λεπτή φέτα τσουρεκιού ή ένα πασχαλινό κουλουράκι.

05.

Το βράδυ της Κυριακής...

...κατανάλωσε ένα ελαφρύ γεύμα, όπως μια σαλάτα με τυρί ή αυγό και μια φέτα ψωμί ή ένα γιαούρτι με λίγα δημητριακά ολικής άλεσης.

06.

Περπάτα όσο μπορείς!

 Στόχος σου είναι η γρηγορότερη πέψη, η καύση των θερμίδων αλλά και η επαφή με φίλους και συγγενείς.

Mobirise

Διατροφικός πίνακας

Ενδεικτικά στον πίνακα αναφέρονται οι θερμίδες, τα λιπαρά και η πρωτεΐνη που περιέχεται στα λαχταριστά πασχαλινά εδέσματα:

ΦΑΓΗΤΟ (100 γρ)
ΘΕΡΜΙΔΕΣ (Kcal)  
ΛΙΠΑΡΑ (γρ.) ΠΡΩΤΕΪΝΗ (γρ.)
Τσουρέκι
386
12.47.4
Κουλουράκια πασχαλινά3747.710.1
Μαγειρίτσα122101
Αρνί262-3749-1530-35
Κατσίκι110-1664.230-35
Κοκορέτσι1881523

Μη ξεχνάς να απολαμβάνεις αυτές τις στιγμές με τους ανθρώπους που αγαπάς και να μοιράζεις αισιοδοξία και αγάπη!
Ευχές για Καλή Ανάσταση με Υγεία! 

Μοιράσου το με τους φίλους σου!