ΦΑΓΗΤΟ ΑΠ' ΕΞΩ ΣΤΙΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Είσαι διακοπές, όλη τη μέρα βουτιές στην παραλία και έρχεται η ώρα του φαγητού. Πεινάς πολύ και ενώ σκέφτεσαι ότι θέλεις να φας τα πάντα από τον κατάλογο της ταβέρνας, θέλεις να κάνεις κάποιες σωστές διατροφικές επιλογές (όπως σου έχει πει η Διατροφολόγος σου), ώστε το καλοκαίρι να σου αφήσει μόνο ένα υπέροχο μαύρισμα και όχι παραπανίσια κιλά.
Πάμε λοιπόν να δούμε τι είναι καλό να προσέξεις.
Εκτός από το να έχεις τηρήσει τα προηγούμενα γεύματά σου (πρωινό και ενδιάμεσα σνακ), θα πρέπει να προσέξεις τις επιλογές που θα κάνεις από τον κατάλογος του εστιατορίου που θα επιλέξεις. Είτε αυτό είναι η ψαροταβέρνα δίπλα στο κύμα, είτε ένα μαγαζί κυρίως με κρέατα, είτε το μαγαζί για σούσι στα κοσμοπολίτικα σοκάκια του νησιου, ένα είναι το σίγουρο. Έχει υγιεινές επιλογές. Το σημαντικό είναι να θέλεις και εσύ να τις κάνεις.
Ας τα πάρουμε με τη σειρά. 

Ψαροταβέρνα

«Ότι ψητό ή βραστό είναι καλό»

Μπορείς να διαλέξεις ότι ψητό ή βραστό θαλασσινό επιθυμείς.
Μπορείτε για παράδειγμα να πάρετε στη μέση γαρίδες ψητές, χταποδάκι ψητό/βραστό/λεμονάτο, καλαμάρι ψητό ή γεμιστό, μύδια αχνιστά, σαρδέλες ψητές ή ακόμη και κάποιο μεγάλο φρέσκο ψάρι. Απέφυγε τα τηγανητά θαλασσινά και αυτά με τις πολλές σάλτσες (όπως οι γαρίδες σαγανάκι). Ο γαύρος ο μαρινάτος, σαρδέλες οι ψητές και τα μπαρμπούνια συχνά προτιμούνται λόγω της γεύσης αλλά και των λίγων θερμίδων που περιέχουν. Μπορείτε ακόμη να πάρετε για τη μέση είτε κάποιο πιλάφι με θαλασσινά είτε μια πατατοσαλάτα αντί για τις τηγανητές πατάτες. Τέλος, συνόδευσε το φαγητό σου με μια ωραία χωριάτικη σαλάτα ή με βραστά χόρτα εποχής. 

ταβερνα με κρεατα

Κρεατοταβέρνα

«Της ώρας»

Στην ταβέρνα με τα κρεατικά, καλό είναι να παραγγείλεις κάτι της ώρας. Μπορείς να επιλέξεις μεταξύ κοτόπουλου, κάποιος μπριζόλας (μοσχαρίσια ή) και μπιφτεκιών. Θα πρέπει να αποφύγεις τα παϊδάκια, το λουκάνικο και τις τηγανητές πατάτες. Προτιμήστε κάποια απλή σαλάτα και όχι κάποια με πολλές παχυντικές σάλτσες και αλλαντικά όπως του σεφ, και μια μερίδα υπέροχες πατάτες φούρνου.

Ιταλικό

«Πρωτεΐνη παντού»

Η ιταλική κουζίνα έχει στη βάση της τους υδατάνθρακες, είτε αναφερόμαστε στις μακαρονάδες, είτε στις πίτσες είτε στα ριζότα. Θα πρέπει, λοιπόν να συνδιάζουμε τη μεγάλη ποσότητα υδατανθράκων με μια σάλτσα που θα περιέχει αρκετή πρωτείνη. Τέτοιες επιλογές είναι μια μακαρονάδα με κιμά, ένα κριθαρότο με θαλασσινά, ένα ριζότο με μανιτάρια ή 2 κομμάτια πίτσας με τυρί, λαχανικά και γαλοπούλα. Καλό είναι να αποφύγεις τις λευκές σάλτσες που περιέχουν αρκετή κρέμα γάλακτος και να επιλέξεις κόκκινη σάλτσα. Προτίμησε να μην ξεκινήσεις το γεύμα σου καταναλώνοντας μπρουσκέτες αλλά με μια ωραία σαλάτα ρόκα-σπανάκι-παρμεζάνα  

japanese food

Ιαπωνική κουζίνα

«Ασφαλής επιλογή»

Η ιαπωνική κουζίνα είναι μια υγιεινή επιλογή, αφού κατά βάση δεν έχει καθόλου λίπος στην προετοιμασία των γευμάτων. Χρησιμοποιούν ρύζι, λαχανικά και ψάρι. Μπορείται να καταναλώσετε 6-8 sushi rolls και επιπλέον sashimi. Ως σαλάτα επιλέξτε τα φασολάκια σόγιας (edamame) για έξτρα φυτικές ίνες και πρωτεΐνη. Αποφύγετε όσα περιέχουν τηγανητά ψάρια (tempura rolls) και τα rolls με μαγιονέζα και φιλαδέλφεια (cream cheese). Αν είστε λάτρεις των noodles επιλέξτε τα noodles ρυζιού με γαρίδες ή κοτόπουλο, κάποια ελαφρια σως και λαχανικά.

Κρέπα

«Να είναι αλμυρή»

Όταν όλη η παρέα επιλέγει να φάει κρέπα, τότε φάει και εσύ. Μόνο φρόντισε αν είναι αλμυρή. Επειδή το φύλλο της κρέπας από μόνο του έχει αρκετές θερμίδες, δώσε μεγάλη προσοχή στα υλικά που θα βάλεις μέσα. Καλές επιλογές είναι κάποιο ελαφρύ τυρί, κοτόπουλο ή γαλοπούλα, μανιτάρια, τομάτα και καλαμπόκι. Απέφυγε το μπέικον, το ζαμπόν, τις σάλτσες και τα πατατάκια. Μήπως η υγιεινή κρέπα σου αρέσει περισσότερο????

burger

Burger

«Το μεγαλείο της απλότητας»

Αν προσέξεις πως θα φας το burger, δεν είναι το ανθυγιεινό.
Το μυστικό είναι στην απλότητα. Ένα καλό burger φαίνεται από το μπιφτέκι του. Δώσε έμφαση σε αυτό και μην το παραγεμίσεις. Συμπλήρωσε κάποιο τυρί, μαρούλι, τομάτα και μια σως με μουστάρδα και μέλι. Ζήτα συνοδευτικό σαλάτα αντί για πατάτες. Απέφυγε το μπέικον, τα onion rings, τα τηγανητά αυγά και της τηγανητές πατάτες. Ζήτα να σου φέρουν σαλάτα ως συνοδευτικό και νερό αντί για κάποιο αναψυκτικό. Το τηγανητό κοτόπουλο δεν είναι καλύτερο από το ψητό μπιφτέκι, οπότε μην το προτιμήσεις.  

Ότι και αν αποφασίσεις να φας σου εύχομαι να το ευχαριστηθείς.
Και αν επιθυμήσεις και ένα γλυκάκι, να το φάς...με μέτρο πάντα.
Διακοπές είναι και καλό είναι να χαλαρώσεις για να μπορέσεις να συνεχίσεις δυναμικά το πρόγραμμα διατροφής σου!! 

Μοιράσου το με τους φίλους σου!