12 ΤΡΟΦΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΕΙΣ ΤΗ ΓΡΙΠΗ

Από τη Θέκλα Γκιώνη,
Κλινική Διαιτολόγος/Διατροφολόγος

Η εποχή με τα περισσότερα κρούσματα γρίπης ήρθε και επειδή ξέρουμε πως δεν έχεις χρόνο για ένα κρυολόγημα που θα πάει πίσω τη δουλειά σου και τις υποχρεώσεις σου, έχω να σου προτείνω μερικά τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του κρυολογήματος, στη μείωση του χρόνου μόλυνσης και στην καταπολέμηση λοιμώξεων.
Έχουμε και λέμε:

01.

ΜΕΛΙ

Το μέλι έχει αντιμικροβιακές και αντιοξειδωτικές ιδιότητες, οι οποίες μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη του κρυολογήματος και στη μείωση του χρόνου μόλυνσης. Φάε 1-2 κουταλάκια του γλυκού  μέλι ή ανακατεψέ το με ένα φλιτζάνι τσάι βοτάνων. 

02.

ΜΑΡΑΘΟΣ

Η κατανάλωση μάραθου, αυξάνει την ανθεκτικότητα του οργανισμού σου σε μολυσματικές ασθένειες. Η κατανάλωση επιτρέπει στα λευκά αιμοσφαίρια, εκείνα που καταστρέφουν τα βακτηρίδια και τους ιούς στο σώμα, να δουλεύουν πιο σκληρά, γεγονός που μειώνει τις πιθανότητες να κρυώσεις.

03.

ΓΙΑΟΥΡΤΙ

Το γιαούρτι καλό είναι να συμπεριλάμβάνεται σε μια υγιεινή διατροφή για να ενισχυθούν τα καλά βακτηρίδια στο έντερο. Το γιαούρτι περιέχει καλά βακτήρια, που ονομάζονται προβιοτικά, τα οποία βοηθούν στην καταπολέμηση της λοίμωξης

04.

ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ

Το πράσινο τσάι περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά συστατικά που χρειάζονται για τη βέλτιστη υγεία και προστατεύει το σώμα από την οξείδωση και τις ελεύθερες ρίζες.

05.

ΣΚΟΡΔΟ

Γνωστό για την προσθήκη γεύσης, το σκόρδο είναι ένα συστατικό που έχει βρεθεί ότι βοηθά στην καταπολέμηση του κρύου. Περιέχει επίσης ασβέστιο, κάλιο και ενώσεις που απαλλάσσουν τα ανεπιθύμητα βακτήρια.

06.

ΚΟΥΡΚΟΥΜΑΣ

 Όχι μόνο δίνει στο γεύμα σας μια γεύση σαν το κάρυ, αλλά βοηθά την καταπολέμηση της μόλυνσης και της φλεγμονής, εμποδίζοντας τις βλάβες που προκαλούνται από τις ελεύθερες ρίζες.

07.

ΣΟΛΟΜΟΣ

Ο σολομός πλούσιος σε πρωτεΐνες είναι μια σούπερ τροφή για να πάρεις  τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για την ενεργοποίηση των Τ-κυττάρων. Όσο υψηλότερος είναι ο αριθμός των Τ-κυττάρων σου, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα έχεις να μην αρρωστήσεις.

08.

ΣΤΡΕΙΔΙΑ

Τα στρείδια περιέχουν βιταμίνη C, βιταμίνη Ε και πλήθος αντιοξειδωτικών που κρατούν τα κύτταρα σου υγιή.

09.

ΛΑΧΑΝΑΚΙΑ ΒΡΥΞΕΛΛΩΝ

Όχι μόνο τα λαχανάκια Βρυξελλών παρέχουν τόνους θρεπτικών συστατικών για μια τόσο μικρή ποσότητα θερμίδων, αλλά αποτρέπουν επίσης τη βλάβη των κυττάρων στο σώμα. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μισό φλυτζάνι για να σου παρέχουν το ήμισυ της ποσότητας βιταμίνης C που συνιστάται ανά ημέρα.

10.

ΒΟΤΑΝΑ

Βότανα, όπως το θυμάρι, η ρίζα γλυκόριζας, το σκόρδο, η εχινακέα και το εκχύλισμα από βατόμουρο, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη και τη συντόμευση της διάρκειας του κρυολογήματος.
Βράσε ένα ή περισσότερα από αυτά τα βότανα σε τσάι και πιές ένα φλυτζάνι.
Εάν έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση ή αλλεργίες γύρης, θα πρέπει να είστε προσεκτικοί κατά τη λήψη συμπληρωμάτων βοτάνων. Συμβουλευτείτε το γιατρό σας προτού χρησιμοποιήσετε αυτούς τους τύπους θεραπειών.

11.

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΛΑΧΑΝΙΚΑ

Τα αντιοξειδωτικά, που περιέχουν τα φρούτα και τα λαχανικά και τα οποία περιλαμβάνουν το βήτα καροτένιο και τις βιταμίνες C και E, είναι απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και μπορούν να σε βοηθήσουν να διατηρήσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα ισχυρό. Βοηθούν στην προστασία του σώματός σου από μέσα και στοχεύσουν στις "ελεύθερες ρίζες", τα οποία είναι μόρια που μπορούν να βλάψουν τις κυτταρικές μεμβράνες.  Συστήνεται η κατανάλωση 5-9 μερίδων φρούτων και λαχανικών ημερησίως.

12.

ΨΕΥΔΑΡΓΥΡΟΣ

Ο ψευδάργυρος μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ή τη μείωση του κρυολογήματος αλλά και να συντομεύσει τη διάρκεια του κρυώματος σε ενήλικες. Κατανάλωσε τροφές πλούσιες σε ψευδάργυρο, όπως τα θαλασσινά, το σπανάκι, τα κάσιους, τα φασόλια, το βοδινό κρέας και το αρνί.

Βιβλιογραφία

1.http://www.cdc.gov/handwashing/when-how-handwashing.html
2.http://www.cdc.gov/handwashing/show-me-the-science-hand-sanitizer.html
3.http://www.merckmanuals.com/professional/infectious_diseases/respiratory_viruses/common_cold.html
4.http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/common-cold/basics/prevention/con-20019062
5.http://www.webmd.com/cold-and-flu/features/prevent-flu-steer-clear-of-sick-people
6.http://www.webmd.com/cold-and-flu/features/prevent-flu-steer-clear-of-sick-people
7http://www.health.com/health/gallery/0,,20631007_11,00.html
8.http://www.fruitsandveggiesmorematters.org/eating-fruits-and-vegetables-can-help-prevent-the-flu
9.http://www.healthyeating.org/Healthy-Eating/Healthy-Living/Disease-Prevention/Article-Viewer/Article/341/healthy-eating-during-cold-and-flu-season.aspx
10.http://abcnews.go.com/Health/ColdandFlu/top-fruits-fight-flu/story?id=17826957
11http://www.med.umich.edu/umim/food-pyramid/fish.html
12.http://www.mayoclinic.org/healthy-living/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/water/art-20044256
13.http://www.aarp.org/health/conditions-treatments/info-10-2010/gargling_does_help.html
14.http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/common-cold/in-depth/health-tip/art-20049178
15.http://www.medscape.com/viewarticle/779063
16.http://www.huffingtonpost.com/maria-rodale/the-7-best-natural-cold-a_b_1950908.html
17.http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3166406/
18.http://www.webmd.com/cold-and-flu/news/20110215/zinc-may-prevent-and-shorten-colds?page=2
19.http://www.healthaliciousness.com/articles/zinc.php
20.http://www.medscape.com/viewarticle/763394
21.http://healthysleep.med.harvard.edu/need-sleep/whats-in-it-for-you/health
22.http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system
23.http://www.apa.org/helpcenter/stress.aspx
24.http://annals.org/article.aspx?articleid=746567
25.http://umm.edu/health/medical/altmed/condition/common-cold
26.http://www.huffingtonpost.com/maria-rodale/the-7-best-natural-cold-a_b_1950908.html
27.http://www.webmd.com/vitamins-supplements/ingredientmono-715-brewer%27s%20yeast.aspx?activeingredientid=715&activeingredientname=brewer%27s%20yeast
28.http://bodyandhealth.canada.com/channel_section_details.asp?text_id=3872&channel_id=9&relation_id=30073
29.http://www.webmd.com/cold-and-flu/features/stop-a-cold?page=5
30.http://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/common-cold/in-depth/health-tip/art-20049170
31.http://www.webmd.com/cold-and-flu/features/prevent-flu-cover-up-when-you-say-achoo
32.http://medshadow.org/medshadow_blog/antibiotics-flu/
33.http://www.mayoclinic.org/healthy-living/consumer-health/in-depth/antibiotics/art-20045720
34.https://www.yogaalliance.org/

Share This Page!

ΦΟΡΜΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ενημερώσου για ότι συμβαίνει στον κόσμο της My NutriPlan πρώτος!

*Δεν δημοσιοποιούμε προσωπικά σου δεδομένα

Mobirise

ΓΚΙΩΝΗ ΘΕΚΛΑ, MSc, RD
Υπεύθυνη My NutriPlan

Κλινική Διαιτολόγος-Ειδική Διατροφολόγος
Απόφοιτη χαροκοπείου Πανεπιστημίου & University College London
Μέλος Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων-Διατροφολόγων

info@mynutriplan.gr

6989681327

mynutriplan.thekla.gkioni

Θες να ξεκινήσεις και εσυ κάποιο πρόγραμμα διατροφής?
Επικοινώνησε μαζί μας ΤΩΡΑ!